Vilkår og betingelser

Ekspedition og service

Såfremt de varer, du bestiller, er på lager, sender vi dem fra København inden for 2 hverdage. Betalingen opkræves via den betalingsmetode du opgiver. Alle garantiordninger gælder selvfølgelig også ved online ordrer.

Når du handler med mineraler.dk indgås aftaler på dansk.

 

Priser

Hvor intet andet er nævnt, er priserne på denne website i danske kroner og er inklusive 25% moms. Priserne opdateres løbende.

Ved brug af udenlandske kreditkort omregnes det danske beløb til den lokale valuta i henhold til den kort-udstedendes regler herom - herunder de valutakurser, som kortudstederen opererer med.

Porto/Fragt

Når du lægger varer i den elektroniske indkøbskurv, beregnes pakkens vægt automatisk. Der kan maksimalt være 12 kg i en pakke - bestiller du mere, deles det i flere pakker. Ud fra vægten beregnes den porto, du skal betale for at få varerne tilsendt.

For forsendelser til øvrige lande opkræver vi transportørens portotakster, idet mindste takst beregnes ud fra en vægt på 1 kg. Vi følger taksterne for transportørens geografiske zoner, så eksempelvis kunder i Finland og Sverige betaler det samme.

Leveringstiden for forsendelser til Danmark er 1-5 hverdage.

 

Fortrydelsesret for varer køb på vores webshop.

Du har 14 dages fortrydelsesretpå fysiske vare.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)     har modtaget din vare

b)     får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til kontakt@mineraler.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb af en fysisk vare, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bytteret

Bytteretten gælder i 30 dage fra købsdato (dog kan julegaver byttes indtil 30 dage efter jul). Vilkårene er som ved returret.

Bytteregler gælder kun fysisk varer.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på sanketure.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

dan olsen

rentemestervej 11c 3tv

2400 københavn nv

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Garanti

Garanti er en service, som ligger ud over købeloven, og som stiller kunden væsentlig bedre end købelovens regler. Typisk angiver hver leverandør en periode af en given varighed. Hvis produktionsfejl viser sig indenfor denne periode, afhjælpes med reparation eller ombytning – efter leverandørens valg. For kikkerter og teleskoper og visse andre optiske produkter såsom fotoadaptere, er denne garanti udvidet af producenten for køberen af produktet. Længden af garantien står anført ved det enkelte produkt. Garantien omfatter ikke almindelig slitage og skader, der ikke kan henføres til fejl i produktet, eller uhensigtsmæssig brug.

 

Moms

Ved salg til private gælder følgende regler:

Indenfor EU: Varer, der sendes til adresser inden for EU's indre marked, faktureres som ved salg i Danmark - dvs. priserne indeholder 25% moms.

 

Betaling

Du kan anvende følgende kort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Eurocard, MasterCard og PayPal. Beløbet bliver trukket fra din konto, når ordren er gået igennem. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Kundeoplysning

Dine kundeoplysninger behandles fortroligt og opbevares sikkert. Dine kundeoplysninger vil under ingen omstændigheder blive videregivet eller solgt til 3. mand.

 

Sikkerhed ved betaling med kreditkort

Naturbutikken bruger YourPay betalingsmodul. Trafikken herimellem foregår på en såkaldt "secure server" og følger SSL-standard. SSL betyder Secure Socket Layer og er den sikkerhedsstandard, som 98% af alle Internettransaktioner bruger i dag.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på tlf. +45 3136 5757 eller send os en e-mail: kontakt@mineraler.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”